Thursday, May 14, 2009

Hobby & Kamu

Dalam sebuah perbualan bersama bekas rakan-rakan sekolah menengah..
Topik pada petang itu adalah Hobi selepas alam Perkahwinan..

Ok macam kite semua pasti ada hobi bukan?Cuma kita punya hobi yang berlainan.
Macam saya sendiri punya hobi iaitu menemankan suami melakukan aktiviti kegemaran (hobi) ke litar Sepang untuk menjalani pertandingan lumba kereta. & seorang rakan yang tahu perkembangan dunia permotoran & hobi kami, bertanyakan soalan kepada saya. Bile saya cube mengumumkan tarikh pertandingan itu kepada rakan saya yang ingin mengetahui bila akan tarikh itu. Dengan tiba-tiba salah seorang rakan menegur akan hobi saya & juga suami. Soalan yang ditujukan adalah salah bagi saya & kemungkinan untuk anda juga.

Soalan
1- Kenapa masih main kereta lepas berkahwin?
2- Nak jadi isteri jenis apa kamu?

Adakah wajar soalan jenis itu diajukan?

Bagi pendapat saya, hobi selepas alam perkahwinan tidak salah! & yang pentingnya kita harus ingat & jaga had batasan yang dibenarkan. Jangan kita lupa akan tanggungjawab kita & mungkin hobi juga bole membuat kita lebih bahagia kerana kita (suami & isteri) dapat meluangkan mase untuk melakukan aktiviti yang sama. Tapi harus la kita ingat dan cuba kita memahami hobi setiap pasangan kita untuk mengelakkan perasaan curiga.


Hadhis riwayat : Di Suatu Petang Yang Pening

No comments:

Post a Comment