Wednesday, November 30, 2011

IT WAS HAPPENED ON MY BIRTHDAY

Alhamdulilah atas segala kurniaan tuhan buat diri aku ni.
aku d kurnikan suami yang baik (sebenarnya), family yang penyayang, kawan yang ikhlas, dan macam macam. terasa diri aku masih d hargai oleh sekeliling. Alhamdulilah i'm proud of it!

kisah en. suami -
surprise planing konon dengan kawan aku, tapi tatau ape motived kawan aku bagi tau kat aku apa semua planing dia. hahaha so dah tak jadi surprise la citanya nih. then aku pura pura tak tahu on their planing. sebab tanak mengecewakan hasrad si suami tuk buat surprise birthday parti aku. (cita macam mengharap surprise tu) haha tapi! aku tau dia tahu planing dia macam tak jadi sebab mungkin hint dari body language aku kot. haha.. bwekkk tak surprised pun, aku dah tau dia nak bawak aku naik genting highland.

so pada ari ahad tu (27.11.2011) dia suh aku cepat cepat bagun (pagi) siap mandi-pakai baju-make up-final packing bag-sarapan-start engine kerata-cabut! fuhhh.. excited bai..

singgah amik kero plak kat sri suajaya residence + menunggu si ain ade la dekat 30 minit buang mase..dorang ni tatau ke mase tu aku tengah excited nak sampai ke puncak genting highland? sesampai je aku kat sane lebih kurang kul 12pm kot. kitorang check in kat apartment dulu. hantar barang barang bukak lampu siap siap. so kalau balik tengah malam pun xde la takut sangat yer x? okay done! pastu baru le ke puncak genting highland. beli je ticket all park aku dah rase kebulur nak makan sebab cuaca kat sane sejuk gila. dah terkenang plak sejuk kat beijing rase macam tubuh nak beku! hah bongok.. pusing pusing dalam theme park tu aku dapat main buai pusing laju laju + cork screw + kapal cluch plate haus + space shot = perghhh memang puas! bayangkan selama lebih kurang 4 tahun nak ke 5 tahun xjejak kaki kat genting bai. teruja kepuasan yang d nikmati mase tu..

ngam ngam habis part yang wajib main kat genting. hujan selelebatnya turun. alhamdulilah puas dah aku main. masuk indoor plak aku sambung makan memandangkan waktu tu dah pukul 7pm lebih.. masing masing da kelaparan! pas makan si cebol ngan si zyma datang join main indoor kat genting.. kitorang main roller coaster kanak kanak. haha bodoh punya cebol! penakut rupanya harap badan je gumok.. pas main mainan yang xmencabar mindah kitorang decide pegi tengok 4d movie. macam hawau nak kene tunggu sampai lebih kurang 1 jam. so dorang begging aku tuk balik apartment tuk lex lu.. aku have no choice terpaksa ikut majority. aku dengan perasaan hampa sebab idea aku dorang tanak terima tuk habiskan semua permainan yang ade dulu then dah totally penat baru balik dan terus tido! ok fine!

aku d arah tuk bukak pintu dan masuk je apartment aku pelik dan mungkin suara aku agak besar sikit menandakan aku ada perasaan tak puas hati! tetiba aku dengar bunyik meletop macam lampu terbakar. pastu aku dengar bunyik macam ular pulak "shtttt"! datang plak cahaya oren dalam kegelapan sambil aku rasa badah aku, muka aku macam kene renjis dengan spray! HAPPY BIRTHDAY!!! hahahaha rupanya aku kene spray dengan snow! yang meletup tu benda yang kita tarik keluar sampah cam tali tali.. hahahaha yang cahaya oren tu plak lilin kat kek! cinabeng aku terkene.. selalu aku kenekan orang je kali ni amik ubat! tak rase pun plan dorang ni menjadi jugak! well guys thank you so much for make me happy on that day..

ade lagi cita seterusnya tapi malas nak cita panjang. sebab takut korang sume boring nak baca benda yang panjang lebar ni. and last but not lease aku dapat hadiah dari ain dan kakak. thanks again :)


No comments:

Post a Comment